Międzynarodowo o i z firmami rodzinnymi

kongres firmrodzinnych 2015

„Nowe Horyzonty” to hasło Drugiego Kongresu Biznesu Rodzinnego, który w dniach od 19 do 20 marca 2015 odbędzie się w Poznaniu. Kongres powstał z myślą o właścicielach zarówno małych, średnich, jak i dużych firm rodzinnych. Jak piszą organizatorzy: Zadaniem kongresu ma być merytoryczne przekazanie wiedzy oraz doświadczenia szefów polskich i zagranicznych firm. Jednym z głównych tematów będzie wchodzenie na zagraniczny rynek. Nie zabraknie jednak też panelistów omawiających problemy sukcesji oraz wpływu profesjonalnego zarządzania na  wyniki finansowe firmy.

Wśród panelistów znajdą się szefowie odnoszących sukcesy firm, dziennikarze, naukowcy i radcy prawni. O tym, jak od firmy rodzinnej przejść do koncernu globalnego, opowie Ewald Raben, prezes jednej z największych w Europie firm transportowych. Jacek Santorski, trener i dyrektor programowy Akademii Psychologii Przywództwa, wyjaśni, jak zadbać o zdrową rodzinę i zdrowy biznes. Co czeka na sukcesorów po przejęciu władzy? Wyjaśni to na podstawie własnych doświadczeń Monika Siecińska-Jaworowska, właścicielka firmy Suempol.

Tyle z oficjalnej notki.

Czym jest jednak Kongres i sami organizatorzy dla mnie?

Tematyka firm rodzinnych z roku na rok zyskuje (co mnie wyjątkowo cieszy, a nawet napawa dumą) uznanie coraz szerszego gremium zainteresowanych środowisk. Zarówno sfery biznesu, nauki, jak i samorządu i rządu. To efekt dużej pracy wielu środowisk i organizacji, w tym stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych, Fundacji Firm Rodzinnych, firm doradczych i uczelni.

Wiedza oraz świadomość istnienia tej szczególnej formy aktywności gospodarczej nabiera coraz większego rozpędu w polskiej gospodarce: prowadzone są badania, powstają kolejne raporty i artykuły dotyczące ich strategii, wartości, czy procesu sukcesji. Firmy rodzinne dużo lepiej radzą sobie w kryzysie, jednak mimo to 70% z nich może nie przetrwać zmiany pokoleniowej. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że nasza krajowa gospodarka to głównie firmy rodzinne, sprawa staje się dość istotna.

To, czego dowiedziałem się na ubiegłorocznym Kongresie, to wiedza unikalna, poparta doświadczeniami szczególnych firm.

Organizatorem Kongresu jest Instytut Biznesu Rodzinnego, który jest ThinkTankiem zajmującym się już od wielu lat pozyskiwaniem i upowszechnianiem wiedzy o firmach rodzinnych w Polsce. Powstał z inicjatywy dr Adrianny Lewandowskiej, zaangażowanej od wielu lat zarówno naukowo jaki i biznesowo w tematykę przedsiębiorczości rodzinnej. Adriannę znam od wielu lat, pokusiłbym się nawet o stwierdzenie, że się przyjaźnimy.

IBR Polska formalnie powstał w 2011 roku, czuję się swoistym wujkiem chrzestnym, gdy uczestniczyłem w „przecinaniu” wstęgi Instytutu.

Instytut Biznesu Rodzinnego

To co mnie inspiruje i autentycznie imponuje w tym co robi Ada ze swoim zespołem, to skuteczność, oraz spójność działań poparta wybitną wiedzą i umiejętnościami. Od samego początku współpracuje: z jednej strony z wybitnymi osobowościami świata nauki w tej szczególnej specjalizacji, ale co również dla mnie ważne z zespołem młodych i ambitnych ludzi, którzy w dużej części są od samego początku IBR, i wciąż utrzymują  wysoką motywację oraz pasję działania. To, że współpracuje od lat z tymi samymi ludźmi powoduje, że mam pełne zaufanie do tego, co robią.

Ubiegłoroczny Kongres odbył się w Concordia Design, uzyskał Patronat Ministerstwa Gospodarki i już wtedy określałem go, jako symboliczne i ważne wydarzenie w środowisku firm rodzinnych. Tegoroczny Zjazd to pozycja obowiązkowa, dla osób zainteresowanych przedsiębiorczością rodzinną, szczególnie zapraszam przedstawicieli obu pokoleń firm rodzinnych. Podczas Kongresu uzyskacie wiedzę premium. Ja się tam wybieram, więc będzie okazja się spotkać:)

Do zobaczenia już w marcu w Poznaniu.

http://kongresfirmrodzinnych.pl/

link do galerii

   
Back to Top