Debata o strategii gospodarczej Warszawa 2030

  1. 1. Świetny przykład łączenia starego z nowym (muzeum Pragi - studentka ASP - Spółdzielnia Stopa) w jednym projekcie.
  2. 2. Przykład łączenia tradycyjnego produktu rzemieślniczego z nowoczesnym marketingiem - Magazyn Zwykłe Życie i marka Edward
  3. 3. Pomysł nangażowanie starszych, jako mentorów - czyli uczenie młodszych podejścia do pracy rąk ludzkich - spotkania mentoringowe.
  4. 4. Mentoring wsteczny - czyli młodzi uczą starszych, wzornictwa, marketingu, oswajają z technologią.
  5. 5. Startup na próbę - dla dzieci firm rodzinnych - Akceleracja np. Waw.ac
  6. 6. Branżowe centra kreatywności - wspólnie z biznesem: warsztaty, wystawy. Przedsiębiorcy wykładają własne pieniądze często na działania publiczne.
  7. 7. Rozpoczęcie prac studialnych (np. realizowany przez Marzyciele i rzemieślnicy) na temat ulokowania starych firm w reprezentacyjnym miejscu Warszawy, turystyka - np. Artystyczne Nadodrze.

Nie zdążyłem podjąć wątku Adama Domańskiego - Warszawasza, jako kolejnego kreatywnego podejścia do rzemiosła, o którym pisałem na swoim blogu niedawno.

Jak łączyć? Organizować spotkania młodych ze starszymi, jedni od drugich mogą wiele się nauczyć. Komunikowanie się, to najważniejsza i najtrudniejsza ze sztuk. Ważne, aby przejść etap narzekania, ogłaszania, a po prostu razem zacząć rozmawiać, o rzeczach ważnych. Moim zdaniem nie dość, że to możliwe, ale konieczne, aby pójść krok dalej. Innowacyjność to nie tylko technologie kosmiczne, to także innowacje technologiczne w prostym wytwórstwie ale również społeczne, a tych u nas najbardziej potrzeba.

Zapraszam do wysłuchania mojej wypowiedzi (szczególnie od 1h1m). To był dla mnie panelowy debiut, ale mniej więcej udało mi się przekazać to, co chciałem. Więcej o programie #Warszawa2030.

Back to Top